Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul
Politicii de Cookies și al
Politicii de Confidentialitate.
Prin continuarea navigării pe website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie conform
Politicii de Cookies. Nu uita totuși că poți modifica setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din
Politicii de Cookies.
Siguranța rutieră: în 2021, numărul deceselor cauzate de accidente rutiere se situează sub nivelurile anterioare pandemiei, dar îmbunătățirea este încă prea lentă
În 2021, numărul deceselor cauzate de accidente rutiere se situează sub nivelurile anterioare pandemiei, dar îmbunătățirea este încă prea lentă pentru a le reduce la jumătate până în 2030.
Statisticile privind siguranța rutieră (2021).
Se estimează că 19.900 de persoane au fost ucise pe drumurile din UE anul trecut, conform cifrelor finale privind decesele cauzate de accidente rutiere pentru 2021, publicate astăzi, 17 octombrie, de Comisie. Cifrele sunt anunțate deoarece Comisia găzduiește anual Premiile de excelență în domeniul siguranței rutiere, prin care sunt recompensate proiectele inovatoare în materie de siguranță rutieră din întreaga Europă. Cifrele din acest an anunță o creștere de 6 % față de 2020. Creșterea a urmat unei scăderi anuale fără precedent, de 17 % între 2019 și 2020, puternic influențată de scăderea nivelurilor de trafic din cauza restricțiilor de deplasare impuse în pandemie. La nivelul UE, în 2021 s-au înregistrat 45 de decese în accidente rutiere la un milion de locuitori (de la 20 per milion în Suedia și 22 per milion în Danemarca, până la 81 per milion în Bulgaria și 92 per milion în România).
Pentru primele șapte luni ale anului 2022, cifrele preliminare indică o creștere medie cu peste 10 % a numărului de decese cauzate de accidente rutiere în comparație cu aceeași perioadă a lui 2021. Cu toate acestea, tendința actuală este încă sub nivelurile anterioare pandemiei. În cadrul a strategiei sale „Viziunea zero”, Comisia colaborează îndeaproape cu statele membre în sensul unei abordări holistice a unui sistem sigur, care să includă vehicule sigure, infrastructură sigură, utilizarea în condiții de siguranță a drumurilor și o mai bună îngrijire post-coliziune. Se acceptă pe scară largă că această abordare modernă este ce mai bună metodă de abordare a siguranței rutiere.
De asemenea, în Observatorul european pentru siguranță rutieră, Comisia a publicat o serie de rapoarte care oferă date și analize detaliate cu privire la diverse subiecte legate de siguranța rutieră, precum importanța purtării centurii de siguranță, vulnerabilitatea copiilor, a bicicliștilor și a persoanelor în vârstă ca participanți la trafic sau distragerea atenției conducătorilor auto. Mai multe informații sunt disponibile aici.
Articol preluat de pe site-ul Reprezentanței Comisiei Europene în România.
Citește articolul integral aici.
Ce urmează?
Aflați cum sunt puse în practică propunerile cetățenilor pentru viitorul Europei:
futureu.europa.eu
Platforma Conferinței privind viitorul Europei
Vezi detalii
Site-uri oficiale
Spațiul învățării
Resurse educaționale deschise pentru profesori și elevi