Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul
Politicii de Cookies și al
Politicii de Confidentialitate.
Prin continuarea navigării pe website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie conform
Politicii de Cookies. Nu uita totuși că poți modifica setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din
Politicii de Cookies.
Platformele online continuă revizuirea Codului de bune practici în contextul războiului din Ucraina
Dezinformare: platformele online continuă revizuirea Codului de bune practici în contextul războiului din Ucraina și raportează cu privire la primele acțiuni din 2022 de combatere a dezinformării legate de COVID-19.
Criza provocată de pandemia de COVID-19 și de agresiunea militară a Rusiei împotriva Ucrainei demonstrează care sunt amenințările și provocările pe care le reprezintă dezinformarea pentru societățile noastre. Semnatarii actuali și potențiali ai codului sunt puternic implicați în luarea de măsuri urgente pentru a limita dezinformarea legată de războiul din Ucraina.
Lecțiile învățate stau la baza activității privind codul și contribuie la conturarea acțiunilor importante necesare pentru a face față acestui val de dezinformare fără precedent. Astfel, semnatarii actuali și potențiali ai codului au informat Comisia că vor avea nevoie de timp suplimentar pentru a finaliza revizuirea codului.
Având în vedere că dezinformarea legată de coronavirus rămâne o prioritate, Comisia publică ieri, 31 martie, și rapoartele legate de programul de monitorizare a COVID-19 cu privire la acțiunile întreprinse de TikTok, Twitter, Meta și Microsoft în ianuarie și februarie 2022.
Ca răspuns la solicitarea Comisiei, Meta raportează acum separat cu privire la acțiunile Facebook și Instagram, arătând că vizitele la centrele de informare online privind COVID-19 în perioada ianuarie-februarie s-au înjumătățit.
Microsoft a creat un sistem de monitorizare care identifică site-urile care publică informații eronate cu privire la COVID-19 în lume și care, pentru Europa, este activ în Franța, Germania și Italia. Realizat în parteneriat cu Newsguard, sistemul de monitorizare a identificat, începând cu luna februarie, 547 de astfel de site-uri la nivel mondial.
TikTok raportează că materialele video cu etichete legate de COVID-19 și vaccinuri s-au redus la aproape jumătate în perioada ianuarie-februarie, în paralel cu ridicarea restricțiilor în UE.
Twitter a raportat că, în luna ianuarie, și-a extins instrumentul de raportare a informațiilor eronate la Spania, caracteristica tehnică devenind astfel disponibilă acum în șase țări.
Articol preluat de pe site-ul Reprezentanței Comisiei Europene în România.
Citește articolul integral aici.
Înscrie-te în comunitatea Împreună-în.EU!
Influențează politicile UE, participând la dezbateri alături de alți europe ni!
Vezi detalii
Site-uri oficiale
Spațiul învățării
Resurse educaționale deschise pentru profesori și elevi
Ce urmează?
Aflați cum sunt puse în practică propunerile cetățenilor pentru viitorul Europei:
futureu.europa.eu
Platforma Conferinței privind viitorul Europei
Vezi detalii