Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul
Politicii de Cookies și al
Politicii de Confidentialitate.
Prin continuarea navigării pe website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie conform
Politicii de Cookies. Nu uita totuși că poți modifica setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din
Politicii de Cookies.
Noi norme în materie de roaming pentru călătorii din UE: „Roaming la tarife naționale” timp de încă 10 ani
Mâine, 1 iulie 2022, intră în vigoare noul regulament îmbunătățit privind roamingul.
Acesta extinde „Roamingul la tarife naționale” până în 2032 – prin intermediul său, călătorii din UE și din SEE pot efectua apeluri, trimite mesaje text și naviga pe internet în străinătate fără taxe suplimentare. Noile norme vor aduce, de asemenea, beneficii semnificative pentru întreprinderile și cetățenii din UE, care se vor bucura de o experiență mai bună în materie de roaming, beneficiind de aceeași calitate a serviciilor mobile în străinătate ca și în țara lor de origine. Noile norme îmbunătățesc, de asemenea, accesul la comunicațiile de urgență în întreaga UE și garantează informații clare cu privire la serviciile care pot face obiectul unor taxe suplimentare.
O viteză mai mare a internetului mobil în timpul călătoriei
Consumatorii vor avea acum dreptul de a beneficia de aceeași calitate a internetului mobil în străinătate ca cea pe care o au acasă. Operatorii care furnizează servicii de telefonie mobilă ar trebui să se asigure că consumatorii au acces la rețelele 4G sau la rețelele 5G mai avansate, dacă acestea sunt disponibile la destinația pe care o vizitează consumatorul. Consumatorii ar trebui să poată găsi informații cu privire la disponibilitatea rețelelor în contractele lor de servicii mobile și pe site-urile web ale operatorilor.
Prevenirea aplicării unor tarife ascunse neașteptate
Atunci când consumatorii călătoresc cu avionul sau pe nave, telefoanele mobile se pot conecta automat la rețeaua de la bord, furnizată prin satelit. Utilizarea serviciilor de conexiune mobilă furnizate de rețele non-terestre poate face obiectul unor suprataxe foarte ridicate. Noile norme privind roamingul obligă operatorii să își protejeze consumatorii și să îi informeze dacă telefoanele lor se conectează la o rețea non-terestră. În plus, operatorii ar trebui să întrerupă în mod automat serviciile mobile în cazul în care serviciile mobile prin intermediul rețelelor non-terestre ating tarife de 50 EUR sau o altă limită predefinită. De asemenea, operatorii le pot oferi consumatorilor servicii suplimentare, cum ar fi posibilitatea de a nu folosi serviciile de roaming în timpul călătoriei cu avionul și la bordul navelor.
Cu cât ești mai bine informat, cu atât ai opțiuni mai bune
Consumatorii ar trebui să poată lua decizii în cunoștință de cauză cu privire la utilizarea serviciilor care le pot impune costuri suplimentare. Atunci când călătoriți în străinătate, tarifele pentru apelarea serviciilor pentru clienți, a serviciilor de asigurări și a serviciilor de asistență ale companiilor aeriene sau cele pentru trimiterea de SMS-uri în scopul participării la concursuri sau evenimente pot fi mai scumpe decât atunci când sunteți acasă. Operatorii trebuie să se asigure că le oferă consumatorilor informații cu privire la tipurile de numere de telefon care pot genera costuri suplimentare atunci când consumatorii le apelează sau le accesează din străinătate. Operatorii ar trebui să informeze consumatorii prin intermediul mesajelor SMS automate trimise atunci când trec frontiera într-o altă țară din UE, precum și în contractele de servicii.
112 – comunicații de urgență în timpul călătoriei
Noile norme privind roamingul garantează că cetățenii sunt informați cu privire la numărul european unic pentru apeluri de urgență 112, pe care îl pot utiliza oriunde în UE pentru a apela serviciile de urgență. Până în iunie 2023, operatorii ar trebui să trimită mesaje automate clienților lor care călătoresc în străinătate pentru a-i informa cu privire la mijloacele alternative disponibile pentru a contacta serviciile de urgență, de exemplu prin mesaje text sau aplicații în timp real. Cetățenii care nu sunt în măsură să efectueze apeluri vocale pot utiliza aceste mijloace alternative.
Tarife mai mici între operatori înseamnă condiții mai bune pentru consumatori
Noul regulament privind roamingul stabilește tarife cu ridicata mai mici, adică reducerea costurilor suportate de operatori pentru utilizarea rețelelor din străinătate pentru a furniza servicii clienților lor atunci când aceștia se află în străinătate. Plafoanele pentru tarifele cu ridicata sunt stabilite la un nivel care să le permită operatorilor să acopere și să recupereze costul furnizării serviciilor de roaming către consumatori la prețurile de pe piața națională.
Reducerea tarifelor cu ridicata este în avantajul consumatorilor, deoarece acestea ar trebui să asigure faptul că toți operatorii sunt în măsură să ofere abonamente de roaming competitive, în conformitate cu principiul „Roaming la tarife naționale”.
Articol preluat de pe site-ul Reprezentanței Comisiei Europene în România.
Citește articolul integral aici.
Ce urmează?
Aflați cum sunt puse în practică propunerile cetățenilor pentru viitorul Europei:
futureu.europa.eu
Platforma Conferinței privind viitorul Europei
Vezi detalii
Site-uri oficiale
Spațiul învățării
Resurse educaționale deschise pentru profesori și elevi