Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul
Politicii de Cookies și al
Politicii de Confidentialitate.
Prin continuarea navigării pe website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie conform
Politicii de Cookies. Nu uita totuși că poți modifica setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din
Politicii de Cookies.
Monitorizarea dezinformării cu privire la coronavirus
Comisia Europeană a anunțat recent prelungirea cu încă șase luni, până în iunie 2022, a programului său de monitorizare a dezinformării cu privire la coronavirus, o dată cu publicarea, pe 2 decembrie, a celor mai recente rapoarte cu privire la acțiunile pe care platformele online le-au întreprins în perioada septembrie-octombrie. Citește rapoartele aici
Cele mai recente rapoarte arată că YouTube și-a extins politica privind informarea eronată în domeniul medical incluzând afirmații privind vaccinurile care contrazic poziția consensuală a autorităților locale din domeniul sănătății sau OMS.
TikTok și-a mărit numărul de cuvinte-cheie/hashtaguri care pot declanșa etichete și bannere legate de COVID-19 și vaccinuri.
Twitter și-a actualizat politica privind informațiile înșelătoare despre vaccinuri. LinkedIn de la Microsoft a extins colaborarea cu influențatori din Europa pentru a transmite mesaje oficiale despre vaccinare.
Meta/Facebook și-a actualizat politicile la nivel mondial privind vaccinarea copiilor împotriva COVID-19, un exemplu fiind conținutul fals care susține că vaccinurile nu sunt pentru copii sau sunt nesigure și netestate.
Recent, 26 de noi semnatari potențiali s-au alăturat procesului de elaborare menit să consolideze Codul de bune practici privind dezinformarea, care este, mai nou, așteptat să apară până la sfârșitul lunii martie 2022. Termenul prelungit le va permite semnatarilor să elaboreze un instrument solid, cu angajamente amănunțite adaptate și la serviciile diferite reprezentate de o gamă mai largă de potențiali semnatari. Comisia îndeamnă semnatarii să realizeze rapid revizuirea, respectând orientările sale, și să își intensifice eforturile în cadrul programului de monitorizare, ținând seama de recomandările recente ale Grupului autorităților europene de reglementare pentru serviciile mass-media audiovizuale (ERGA).
Sursa: Reprezentanța Comisiei Europene în România
Înscrie-te în comunitatea Împreună-în.EU!
Influențează politicile UE, participând la dezbateri alături de alți europe ni!
Vezi detalii
Site-uri oficiale
Spațiul învățării
Resurse educaționale deschise pentru profesori și elevi
Ce urmează?
Aflați cum sunt puse în practică propunerile cetățenilor pentru viitorul Europei:
futureu.europa.eu
Platforma Conferinței privind viitorul Europei
Vezi detalii