Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul
Politicii de Cookies și al
Politicii de Confidentialitate.
Prin continuarea navigării pe website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie conform
Politicii de Cookies. Nu uita totuși că poți modifica setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din
Politicii de Cookies.
Intră în vigoare noi norme privind publicitatea cu caracter politic
Astăzi, 9 aprilie, intră în vigoare noi norme europene care stabilesc standarde comune pe piața internă în ceea ce privește transparența și vizarea unui public-țintă în publicitatea politică.
Aceste norme le permit cetățenilor să identifice mesajele care încearcă să le influențeze opiniile și deciziile politice. Normele favorizează o dezbatere democratică deschisă și alegeri libere, corecte și stabile. De acum încolo, materialele publicitare politice trebuie să fie clar identificate ca atare și să indice cine le-a plătit, cu cât, de ce proces electoral sau legislativ sunt legate și dacă vizează un anumit public‑țintă. Va trebui instituit un mecanism de notificare pentru materialele publicitare problematice și toate materialele publicitare cu caracter politic din mediul online vor fi stocate într‑un registru de anunțuri publicitare online. De asemenea, regulamentul limitează utilizarea abuzivă a datelor cu caracter personal. Pentru a proteja procesele democratice europene împotriva ingerințelor străine, regulamentul interzice sponsorizarea materialelor publicitare din afara UE cu trei luni înainte de alegeri sau de referendum.
Věra Jourová, vicepreședinta pentru valori și transparență, a declarat: „Noul regulament sporește transparența publicității politice și stabilește o protecție mai puternică împotriva ingerințelor și a manipulărilor străine. Alegătorilor le va fi mai ușor să identifice conținutul plătit, să știe cine l-a plătit și cum a fost țintită publicitatea”.
Didier Reynders, comisarul pentru justiție, a declarat: „Cetățenii bine informați și responsabilizați sunt atât fundamentul, cât și forța motrice a unei democrații prospere. Noile norme privind publicitatea politică îi vor ajuta pe cetățeni să navigheze în sfera politică și vor menține transparența alegerilor în Europa.”
Normele se vor aplica de acum înainte, inclusiv pentru alegerile parlamentare europene din 2024, materialelor publicitare ale jucătorilor de pe scena politică menite să influențeze alegerile și alte procese democratice. Regulamentul impune ca prestatorii de servicii să furnizeze publicitate politică în UE indiferent de statul membru în care își are sediul comanditarul. Această dispoziție recunoaște în special rolul deosebit jucat de partidele politice europene și de grupurile politice din Parlamentul European în desfășurarea campaniilor la nivel european. Restul regulamentului, inclusiv obligațiile în materie de transparență impuse prestatorilor de servicii, normele specifice de protecție a datelor și regimul de supraveghere, se va aplica de la 9 octombrie 2025. Comisia va coopera cu utilizatorii și cu furnizorii de publicitate politică, cu autoritățile de control și cu alți actori relevanți, pentru a promova respectarea normelor. Mai multe informații privind drepturile electorale sunt disponibile aici.
Articol preluat de pe site-ul Reprezentanței Comisiei Europene în România.
Sursa foto: https://audiovisual.ec.europa.eu/
Citește articolul integral aici.
Înscrie-te în comunitatea Împreună-în.EU!
Influențează politicile UE, participând la dezbateri alături de alți europe ni!
Vezi detalii
Site-uri oficiale
Spațiul învățării
Resurse educaționale deschise pentru profesori și elevi
Ce urmează?
Aflați cum sunt puse în practică propunerile cetățenilor pentru viitorul Europei:
futureu.europa.eu
Platforma Conferinței privind viitorul Europei
Vezi detalii