Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul
Politicii de Cookies și al
Politicii de Confidentialitate.
Prin continuarea navigării pe website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie conform
Politicii de Cookies. Nu uita totuși că poți modifica setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din
Politicii de Cookies.
Dezinformarea: semnatarii raportează cu privire la acțiunile lor de combatere a dezinformării în legătură cu COVID-19
Comisia a publicat ieri, 2 iunie, ultimul set de rapoarte din cadrul programului de monitorizare a COVID-19, care oferă informații referitoare la acțiunile întreprinse de platformele semnatare ale Codului de bune practici privind dezinformarea pentru a limita dezinformarea cu privire la pandemie.
Învățămintele desprinse din acest program contribuie, de asemenea, la crearea unui cadru de raportare mai solid al Codului de bune practici consolidat, care urmează să fie prezentat de semnatari în săptămânile următoare, pe baza orientărilor Comisiei publicate în luna mai a anului trecut.
Monitorizarea măsurilor luate de platforme pentru a limita dezinformarea va continua în temeiul codului revizuit. TikTok a raportat că, în martie și aprilie, numărul materialelor video legate de coronavirus care încalcă politicile sale este în scădere cu 2.239 față de perioada de raportare anterioară, odată cu ridicarea restricțiilor în multe țări ale UE.
Numărul de videoclipuri care conțineau informații eronate de natură medicală sau o etichetă referitoare la COVID-19, eliminate pentru încălcări, a scăzut cu 10.131 față de ianuarie și februarie. Meta raportează, de asemenea, că în martie și aprilie, de pe Facebook și Instagram au fost eliminate un număr considerabil mai mic de conținuturi cu privire la coronavirus, pentru încălcări ale politicilor sale privind dezinformarea: cu 124.000 mai puține de pe Facebook și cu 14.000 de pe Instagram, în comparație cu lunile ianuarie și februarie.
Microsoft și Google continuă să împiedice publicarea mai multor milioane de anunțuri publicitare, inclusiv a unor conținuturi legate de vaccinare, în conformitate cu politicile lor privind conținutul care induce în eroare. În comparație cu perioada de raportare anterioară, Twitter a semnalat un număr mai mic de conturi suspendate pe motiv de încălcare a politicii sale în materie de informații înșelătoare.
Articol preluat de pe site-ul Reprezentanței Comisiei Europene în România.
Citește articolul integral aici.
Ce urmează?
Aflați cum sunt puse în practică propunerile cetățenilor pentru viitorul Europei:
futureu.europa.eu
Platforma Conferinței privind viitorul Europei
Vezi detalii
Site-uri oficiale
Spațiul învățării
Resurse educaționale deschise pentru profesori și elevi