Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul
Politicii de Cookies și al
Politicii de Confidentialitate.
Prin continuarea navigării pe website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie conform
Politicii de Cookies. Nu uita totuși că poți modifica setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din
Politicii de Cookies.
Comisia coordonează acțiunea autorităților naționale de protecție a consumatorilor împotriva Meta în ceea ce privește modelul de „plată sau consimțământ”
Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor (CPC) a trimis astăzi, 22 iunie, o scrisoare în urma unor preocupări legate de faptul că modelul de „plată sau consimțământ” al Meta ar putea încălca legislația UE în materie de protecție a consumatorilor. Comisia a coordonat această acțiune, condusă de Direcția Generală Concurență, Consumatori și Prevenirea Fraudei din Franța. Acțiunea a început în anul 2023, imediat după ce Meta solicitase consumatorilor, de pe o zi pe alta, fie să se aboneze pentru a utiliza Facebook și Instagram contra unei taxe, fie să își dea consimțământul pentru utilizarea de către Meta a datelor lor cu caracter personal pentru a li se prezenta anunțuri publicitare personalizate, permițând Meta să obțină venituri din acestea („plată sau consimțământ”).
Autoritățile de protecție a consumatorilor au evaluat mai multe elemente care ar putea constitui practici înșelătoare sau agresive, analizând în special dacă Meta a furnizat în prealabil consumatorilor informații adevărate, clare și suficiente. Ele au analizat dacă aceste informații le permiteau consumatorilor să înțeleagă implicațiile pe care decizia lor de a plăti sau de a accepta prelucrarea datelor lor cu caracter personal în scopuri comerciale le-ar putea avea asupra drepturilor lor în calitate de consumatori. În plus, autoritățile CPC sunt preocupate de faptul că mulți consumatori ar fi putut fi expuși unei presiuni nejustificate de a alege rapid între cele două modele, din cauza temerii că ar pierde imediat accesul la conturile lor și la rețeaua lor de contacte.
Această acțiune coordonată a rețelei CPC împotriva Meta se adaugă altor proceduri în curs la nivelul UE și la nivel național legate de același model.
Un comunicat de presă este disponibil online.
Articol preluat de pe site-ul Reprezentanței Comisiei Europene în România.
Sursa foto: https://audiovisual.ec.europa.eu/
Citește articolul integral aici.
Înscrie-te în comunitatea Împreună-în.EU!
Influențează politicile UE, participând la dezbateri alături de alți europe ni!
Vezi detalii
Site-uri oficiale
Spațiul învățării
Resurse educaționale deschise pentru profesori și elevi
Ce urmează?
Aflați cum sunt puse în practică propunerile cetățenilor pentru viitorul Europei:
futureu.europa.eu
Platforma Conferinței privind viitorul Europei
Vezi detalii