Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul
Politicii de Cookies și al
Politicii de Confidentialitate.
Prin continuarea navigării pe website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie conform
Politicii de Cookies. Nu uita totuși că poți modifica setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din
Politicii de Cookies.
CE solicită insistent Italiei și României să actualizeze leg. care elimină barierele de reglementare în temeiul Directivei privind distrib. transfrontalieră a fondurilor
Comisia solicită insistent Italiei și României să actualizeze legislația națională care elimină barierele de reglementare în temeiul Directivei privind distribuția transfrontalieră a fondurilor.
Astăzi, 15 iulie, Comisia a trimis un aviz motivat Italiei [INFR(2021)0449] și României [INFR(2021)0495] pentru că aceste țări nu au transpus integral Directiva 2019/1160/UE, care modifică Directiva de coordonare a actelor cu putere de lege și a actelor administrative privind organismele de plasament colectiv în valori mobiliare (Directiva OPCVM 2009/65/CE) și Directiva privind administratorii fondurilor de investiții alternative (Directiva AFIA 2011/61/UE) în ceea ce privește distribuția transfrontalieră a organismelor de plasament colectiv.
În privința Italiei, Comisia consideră că majoritatea dispozițiilor directivei nu au fost încă transpuse. Mai concret, Comisia Națională pentru Societăți și Bursă (CONSOB) încă nu a adoptat reglementări secundare și nu le-a notificat Comisiei.
În privința României, autoritățile au recunoscut că nu s-a realizat transpunerea integrală. Directiva privind distribuția transfrontalieră a fondurilor vizează eliminarea barierelor de reglementare din calea distribuției fondurilor de plasament colectiv, care este unul dintre obiectivele uniunii piețelor de capital. Aceste norme vizează sporirea transparenței și asigurarea accesului unic la informațiile privind normele naționale referitoare la cerințele de comercializare, la taxele de reglementare și la taxele percepute de autoritățile naționale competente.
Directiva permite și o ieșire mai simplă de pe piața-gazdă (retragerea notificării) și permite societăților de administrare să aleagă modalități mai flexibile și mai ieftine de comunicare și furnizare a serviciilor administrative către investitorii de retail din alte state membre. Italia și România au la dispoziție două luni pentru a răspunde și, respectiv, pentru a lua măsurile necesare. În caz contrar, Comisia poate decide să sesizeze Curtea de Justiție a Uniunii Europene cu privire la acest caz.
Context
Prin pachetul său lunar de decizii în constatarea neîndeplinirii obligațiilor, Comisia Europeană („Comisia”) urmărește acționarea în justiție a statelor membre care nu și-au îndeplinit obligațiile ce le revin în temeiul legislației UE. Aceste decizii, care vizează diverse sectoare și domenii de politică ale UE, au scopul de a asigura aplicarea corespunzătoare a legislației UE, în beneficiul cetățenilor și al întreprinderilor.
Articol preluat de pe site-ul Reprezentanței Comisiei Europene în România.
Citește articolul integral aici.
Ce urmează?
Aflați cum sunt puse în practică propunerile cetățenilor pentru viitorul Europei:
futureu.europa.eu
Platforma Conferinței privind viitorul Europei
Vezi detalii
Site-uri oficiale
Spațiul învățării
Resurse educaționale deschise pentru profesori și elevi