Str. I.L. Caragiale nr. 7, Rasnov 0788 11 55 11 edrasnov@gmail.com

Booking trebuie să respecte acum Actul legislativ privind piețele digitale

Booking trebuie să respecte acum Actul legislativ privind piețele digitale

14 noiembrie 2024 0 Comments

Începând de astăzi, 14 noiembrie, Booking Holdings Inc. (BHI), desemnată drept controlor de acces la 13 mai 2024, trebuie să se asigure că serviciul său de intermediere online, Booking.com, respectă toate obligațiile relevante prevăzute în Actul legislativ privind piețele digitale (DMA).

Concret, aceasta înseamnă că hotelurile, companiile de închirieri auto și alți furnizori de servicii de călătorie care depind de Booking.com pentru a ajunge la clienții lor pot începe să se bucure de noi oportunități, de exemplu:

  • Așa-numitele clauze de „paritate” sunt interzise de Regulamentul privind piețele digitale. Prin urmare, hotelurile, închirierile auto și alți furnizori de servicii care utilizează Booking.com sunt acum liberi să ofere prețuri și condiții diferite (inclusiv mai bune) pe propriul site web sau pe alte canale decât pe Booking.com.
  • Booking nu trebuie să introducă alte măsuri cu același efect ca și clauzele de „paritate”. De exemplu, Booking nu are voie să crească ratele comisioanelor sau să elimine ofertele furnizorilor prin servicii de intermediere online dacă aceștia oferă prețuri diferite pe un alt site decât pe Booking.com. Aceasta înseamnă că alte platforme și furnizori de servicii de călătorie pot concura în condiții mai echitabile, ceea ce duce la inovare și prețuri mai mici.
  • Hotelurile și alte servicii de călătorie vor avea acces în timp real și continuu la datele pe care ei și clienții lor le generează prin utilizarea Booking.com, oferind acestor companii noi perspective.
  • Utilizatorii comerciali pot alege acum să transfere datele pe care le-au generat pe Booking.com către platforme alternative. Acest lucru va permite hotelurilor și altor furnizori de servicii de călătorie relevanți să dezvolte oferte mai inovatoare și mai adaptate, poziționându-i mai competitiv pe piață.

Începând de astăzi, Booking trebuie să demonstreze respectarea deplină și efectivă a DMA prin prezentarea măsurilor întreprinse într-un raport de conformitate. Versiunea publică a prezentului raport este accesibilă pe pagina web a Comisiei dedicată Actului legislativ privind piețele digitale . În plus, Booking a prezentat Comisiei o descriere auditată independent a tehnicilor pe care le utilizează pentru crearea de profiluri ale consumatorilor, împreună cu o versiune neconfidențială a rapoartelor privind crearea de profiluri ale consumatorilor. În cele din urmă, Comisia a dispus ca Booking să păstreze toate documentele și informațiile care ar putea fi relevante pentru evaluarea și monitorizarea punerii în aplicare efective și a respectării DMA.

Comisia va analiza acum cu atenție raportul de conformitate și va evalua dacă măsurile puse în aplicare sunt eficace în atingerea obiectivelor obligațiilor relevante în temeiul Regulamentului privind piețele digitale. Evaluarea Comisiei se va baza, de asemenea, pe contribuțiile părților interesate, inclusiv în contextul unui atelier public privind conformitatea din 25 noiembrie 2024, în cadrul căruia Booking este invitată să își prezinte soluțiile.

Contextul

Actul legislativ privind piețele digitale urmărește să asigure piețe contestabile și echitabile în sectorul digital. Regulamentul reglementează gatekeeperii, care sunt platforme digitale mari care acționează ca o poartă importantă între utilizatorii comerciali și consumatori, a căror poziție le poate conferi competența de a crea un blocaj în economia digitală.

La 13 mai 2024, Comisia a desemnat Booking drept controlor de acces pentru serviciul său de intermediere online Booking.com. În urma desemnării, Booking a avut la dispoziție șase luni pentru a se conforma tuturor obligațiilor relevante în temeiul RPD, oferind mai multe opțiuni și libertate consumatorilor și utilizatorilor comerciali ai Booking.com.

În cazul în care Comisia consideră că soluțiile Booking nu sunt conforme cu Regulamentul privind piețele digitale, aceasta poate lua măsuri formale de asigurare a respectării legislației utilizând întregul set de instrumente de care dispune. În cazul unei încălcări, Comisia poate impune amenzi de până la 10 % din cifra de afaceri mondială totală a întreprinderii, care pot ajunge până la 20 % în cazul unor încălcări repetate. În plus, în cazul unei neconformități sistematice, Comisia este, de asemenea, împuternicită să adopte măsuri corective suplimentare, cum ar fi obligarea unui gatekeeper să vândă o activitate sau părți ale acesteia sau interzicerea anumitor achiziții de către gatekeeper.


Articol preluat de pe site-ul Reprezentanței Comisiei Europene în România.
Sursa foto: https://audiovisual.ec.europa.eu/
Citește articolul integral aici.

leave a comment